Nelitahtimoottorin toimintaperiaate; imu, puristus, työ ja poistotahti. Imutahdissa imuventtiili on auki ja männän alasmentäessä se imee seoksen sylinteriin. Puristustahdissa venttiilit on kiinni ja mäntä liikkuu ylös puristaen seoksen. Työ tahdissa tulppa sytyttää seoksen jolloin mäntä menee alas. Poistotahdissa pakoventtiili on auki ja mäntä liikkuu ylöspäin.
Vauhtipyörä |
Kampiakseli |
Männänrengas |
Sylinteriryhmä/sylinterit |
Kampiakselin laakeri |
Venttiilin paininkuppi |
Männänsokka, mäntä ja männänrengas |
Hoonausjälki |
Kiertokanki |
Nokka akseli |
Venttiilinjousi |
Männäntappi |
Männänsokka |
Mitattiin vielä nokka-akselin soikeutta (alussa piti mitata kampiakselin soikeutta mutta hallista ei löytynyt) |
Mitattiin kahesta kohtaa ja heitto oli 0.01mm |
Mitattiin iskun pituus |
mitattii sylinterin halkasija |
Kiristystiukkuus taulukko |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti