perjantai 24. lokakuuta 2014

McPherson-joustintuen huolto ja rakenteen tutkiminen

Puristettiin jousi kasaan jousipuristemella, katottiin eka etää se on tukevastii kiinni. Sitten alettiin kiristämään jousipuristinta siihen asti että jousi olisi ''vapaana''. Sit avattiin männänvarren mutteri pulttipyssyllä. Sen jälkeen irrotettii yläkiinnike, jousen istukka, pölysuojus, jousi, jousen ja istukoiden väliset suojat ja pohjaanlyöntikumi. Sit tarkistettiin kunto, laakeri piti vaihtaa. Alotettiin kasaaminen. Laitettiin jousi puristimeen, pohjaanlyöntikumi ja pölysuojus paikalleen, sekä alaistukan kumisuojus. Sit laitettii yläistukka ja yläkiinnike pulttipyssyllä pienellä teholla. Sit laitettiin se momenttii. Alettiin löysäämään puristinta. Työturvallisuudesta sen verta, että työssä täytyy käyttää suojalaseja, Sillä kun jousta puristaa siihen tulee todella suuri jännitys.

Lyhyesti:
Joustintuen yläpäänlaakeri aiheutti kolahduksen rattia kääntäessä. Otin joustintuen irti pistimme jousipenkkiin ja irrotimme jousen, jotta voisimme putsata laakerin. Sen jälkee kasasimme joustintuen ja laitoimme sen autoon kiinni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti