Alotettiin ottamalla pyörät pois, sitten otettii liukutapit irti jotta saataisiin satula pois. Sitten otettiin satulan runko irti, jotta saataisiin levy pois.Tämän jälkeen putsattiin liukupinnat ja laitettiin kuparitahnaa niihin. Liukutapit putsattiin ja voideltiin. Sitten laitettiin uusi levy kiinni, putsattiin siitä tehdas rasvat ekana. Uudet palat kiinni. Runko kiinni. Painettiin jarru mäntää siihen tarkoitetulla työkalulla. Laitettiin satula paikalle. Kiristettii liukutapit ja pistettii runko kiinni. Lopuksi pyörä paikalleen.
Uudet palat sekä levy |
Puristetaan mäntää kasaan jotta saataisiin satula paikalle |
Liukupinnat voideltuna |
Jarrujen ilmausta |
Jarrunesteen suurin sallittu vesipitoisuus on 3%.
Jos jarrupalat ja jarrulevy kuluvat vain sisäpuolelta vikana on se, että liukutapit ovat jumissa.
Työturvallisuudesta sen verta, että ilmatessa jarruja kannattaa pitää suoja laseja, sillä jos nestettä joutuu silmään, niin voi lähteä näkö.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti